انواع آزمون های ارزیابی هوش در فرآیند استخدام فوری و موفق
نوشته شده توسط : مژده

اکثر شرکت ها برای استخدام فوری افراد، از پرسشنامه های آنلاین استفاده می کنند تا شخصیت، مهارت ها و استعداد، سبک کاری، دانش و هوش فرد متقاضی استخدام فوری را سنجیده و گزینه مناسب برای استخدام فوری را شناسایی کنند.

 

شما می توانید برای بالابردن راندمان امور شرکت و سازمان خود از نرم افزار های سازمانی مثل نرم افزار فروش استفاده کنید.

 

آزمون های استخدامی شرکت ها و استخدام افراد مستعد

 

نحوه عملکرد آزمون استخدامی و انتخاب رزومه برای استخدام

از آن جایی که عمدتا تمامی این آزمون های استخدام فوری و تست های ارزیابی هوش و استعداد افراد، به صورت آنلاین برگزار می شوند، تمامی مراحل گزینش و غربالگری افراد و در کل تمامی فرآیند استخدام به جز مصاحبه حضوری، از طریق اینترنت کنترل و برگزار می شود. آگهی های استخدام فوری به صورت آنلاین ثبت می شوند، انتخاب رزومه برای استخدام نیز به صورت آنلاین و در سایت رزومه ساز و کاریابی آنلاین cvbuilder.me انجام می شود و نتایج آزمون ها را نیز مشاهده می کنند. یا این که افراد متقاضی در سایت شرکت درخواست خود را ثبت کرده و آزمون های استخدامی و تست های ارزیابی هوش و استعداد را در داخل سایت همان شرکت انجام می دهند.
برخی از کارفرمایان و استخدام کننده ها برای استخدام فوری و آسان از نرم افزار های شبیه سازی کار استفاده می کنند تا بفهمند افراد متقاضی استخدام فوری تر و آسان تر، قابلیت و توانایی انجام وظایف مربوط به این شغل را دارند یا خیر؟
به عنوان مثال یک کارفرما و استخدام کننده برای استخدام فوری تر و آسان تر افراد متقاضی استخدام در شرکت، ممکن است از یک کارمند بخواهد که نقش هایی را در مقابل فرد متقاضی استخدام سریع بازی کند تا بتواند توانایی و مهارت های فروش کارجو، مهارت های حل مسئله متقاضی کار، مهارت های ارتباطی درخواست دهنده ی استخدام فوری و مهارت های مشاوره او را بشناسد. افراد متقاضی استخدام فوری و سریع در پست های شغلی هم چون کارمند اداری و کارمند دفتری در رابطه با دقت در انجام کار، سرعت انجام کار، مهارت های نوشتاری، مهارت های چک و رفع خطا از متون اسناد و مدارک و همین طور توانایی در اصلاح و ویرایش آن ها مورد امتحان و آزمایش قرار بگیرند. برای کارهایی که نیاز به توانایی های فیزیکی دارند مقاضیان کار در موقعیت هایی شبیه سازی شده قرار می گیرند تا قدرت، چالاکی و مقاومت و سرسختی آن ها برای قبولی در استخدام مورد آزمایش قرار گیرد.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d9%81/





:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: